Een duurzaam Nederland met een bewuste samenwerkende jonge generatie.

Elif Algu – Het duurzame verhaal achter een berg speelgoed

21 februari, 2019 interview

Vele ouders zien elk jaar de berg ongebruikt speelgoed groeien. Zo ook Elif Algu, oprichtster van communicatiebureau Branding a Better World. Ze besloot in actie te komen en organiseerde een ruilmarkt op de school van haar kinderen. Wat zes jaar geleden begon met 20 ouders in het gymlokaal van de school van haar kinderen, groeide uit tot iets groters. Het afgelopen jaar telde 101 Recycle Sint ruilmarkten waar maar liefst 35.000 stukken speelgoed werden geruild. En wij hebben zo het gevoel dat het daar niet bij gaat blijven!

Inmiddels hebben we 2018, en daarmee ook het Sinterklaasfeest, alweer een tijdje achter ons gelaten. We vinden Elif druk werkend aan nieuwe campagnes op het kantoor van Branding a Better World. Uit het raam zien we aan de ene kant de tuin van het Anne Frank huis, en aan de andere kant het homo monument. De plek waar met de ‘Viering van de Liefde’ onlangs nog een duidelijk tegengeluid richting de Nashville verklaring werd afgegeven. Acceptatie blijkt ook een belangrijke rol te spelen in de campagnes van Branding a Better World. Zo lanceerden ze onder andere campagnes over het omarmen van mensen met psoriasis en het kweken van begrip voor mensen met reuma.

De naam van het bureau nodigt uit tot de vraag, wat is dan precies een betere wereld? Waar begint dat bij?

“Als we het over een betere wereld hebben, valt tegenwoordig vaak de term duurzaamheid. Dat vind ik erg belangrijk, alleen zie ik het wel breder. Duurzaam leven begint voor mij bij zorgzaamheid, niet alleen voor de natuur, maar ook voor elkaar. Een duurzame samenleving heeft ook te maken met sociale aspecten.”

 data-lazy-src=